fietsenwinkel oudenaarde
fietsenwinkel_oudenaarde
factor_kopen
factor_dealer
fietsenwinkel_oudenaarde
dealer_factor_belgië
Factor_fietsen
factor_ostro
fietsenwinkel_kluisbergen
fietsenwinkel_ronse
fietsenwinkel_oudenaarde
fietsenwinkel_ronse
fietsenwinkel_maarkedal
fietsenwinkel_oudenaarde
racefietsen_oudenaarde
open_wi.de
factor_kopen
open_up
open_upper
factor_kopen

De Factor OSTRO

De OSTRO is een aerodynamische racefiets die bovendien ook inzetbaar is voor wedstrijden zoals Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen,…
Het is een baanbreker op de kasseien, terwijl het meestal de kasseien zijn die renners breken.

De OSTRO is een aero disc-brake frame dat slechts 780 gram weegt (gelakt, maat 54, Flicker design).  Hij haalt met gemak de UCI-limiet van 6,8 kg, uitgerust met een vermogensmeter en middeldiepe aero Black Inc FORTY FIVE wielen.

Eindelijk is hier een aerodynamische racefiets zonder te moeten inboeten op het gewicht. Weinig ritten zijn uitsluitend bergachtig of vlak, dus wil je natuurlijk alles: snelheid en lichtheid. De OSTRO is de ‘alles’-fiets, waarmee je snel bent, ongeacht het terrein.

De buisprofielen zijn afgeleid van NACA-vormen (National Advisory Committee on Aeronautics, de peetvaders van de aërodynamica)

Naast het feit dat de buisprofielen lichter, stijver en meer meegaand zijn, verminderen deze afgeknotte aero-secties ook de luchtweerstand bij zijwind en bieden ze een betere ruimte voor de bidons op de fiets. Bij het ontwerp van de OSTRO heeft Factor elk aspect van het frame bekeken en het optimale aerodynamische profiel toegepast, met bijzondere aandacht voor de overgangen tussen framedelen (bijv. onderbuis naar zitbuis, vork en balhoofdbuis naar onderbuis).

Het resultaat is een superlichte fiets die de aeroprestaties van de ONE benadert!

 

open_up
factor_kopen
frame_one
waar_factor_kopen
factor_prijs
factor_blauw
factor_aero
aerofiets_factor
chris_froome
factor_bike
gewicht_factor
cervelo
Cervelo_kopen

De Factor One

MOTOSPORT ANTECEDENTEN
De ingenieurs van Factor hebben uitgebreid gewerkt aan de ontwikkeling van de Twin Vane EVO onderbuis met het dubbele doel om de aërodynamische efficiëntie en de maximale stijfheid van het frame te verhogen. De Twin Vane EVO is gebaseerd op de kennis die opgedaan werd bij het ontwerpen van de Factor SLiCK. Deze eigenschap op de ONE toont een expertise in ontwerp en engineering die uniek is voor Factor.

RACE-GEORIËNTEERDE AERODYNAMICA
Dit is een frameontwerp dat is gericht op de behoeften van de serieuze racer. De One is ontworpen voor iedereen die zijn racestatistieken wil verbeteren. Of je nu het peloton aanvalt tegen de wind in, voorop rijdt in een criterium, of een paceline leidt door het glooiende landschap, de ONE zorgt voor een opwindende, snelle en uiterst krachtige rit.

ONE TOTAAL INTEGRATIESYSTEEM
Het ONE Total Integration System heeft een holistische benadering van het ontwerp van elk aspect van de voorkant van de fiets, waaronder de balhoofdbuis, vork en stuurpen. Door gebruik te maken van de OTIS assemblage heeft de ONE Disc een volledige interne routing, inclusief de verborgen remslang van de voorrem.  De Kammtail vorm van de stuurpen zorgt voor aerodynamische efficiëntie, terwijl het Smart OTIS montagesysteem 35mm aanpassing van de stack mogelijk maakt.

Benieuwd naar de prijs van een FACTOR?

klimfiets_factor
pearl_white
factor_bike
factor_dealer
racefiets_oudenaarde
bergfiets

Factor O2

We zijn altijd op zoek naar innovatieve manieren om onze fietsen nog beter te maken. Daarom hebben we voor de fabricage van de O2-frames gebruik gemaakt van mallen met ultrahoge druk. Deze mallen verwijderen overtollig hars uit het basismateriaal, wat niet alleen helpt om het gewicht tot een minimum te beperken, maar ook zorgt voor een sterker, efficiënter carbonframe. Het is een innovatieve technische oplossing die zich direct vertaalt in prestaties. Deze geavanceerde fabricagemethode stelt ons in staat een stijf, responsief frame te maken dat ook comfortabel genoeg is voor Parijs-Roubaix kasseien en stabiel genoeg bij hoge snelheden om een alpine afdaling af te snijden.

COMPROMISLOZE STIJFHEID
De asymmetrische onderbuis vormt de ruggengraat van het frame, waarbij de carbon layup gericht is op het weerstaan van de verschillende torsiekrachten die elke kant van de fiets te verduren krijgt. De trapas deelt dit asymmetrische ontwerp om ervoor te zorgen dat de aandrijflijn bestand is tegen een vermogen van WorldTour-niveau. De achterdriehoek zorgt voor een solide acceleratie door de aandrijflijn, vooral dankzij de stevige liggende achtervorken. De slanke achtervorken zorgen voor een comfortabele trillingsdemping zonder afbreuk te doen aan de efficiëntie van de krachtoverbrenging.

Wil je een factor kopen?