RACE-GEORIËNTEERDE AERODYNAMICA
Dit is een frameontwerp dat gericht is op de behoeften van de serieuze racer. De Factor ONE heeft meerdere overwinningen behaald onder onze gesponsorde WorldTour-renners en biedt dezelfde geavanceerde eigenschappen voor iedereen die zijn racestatistieken wil verbeteren.
ONE TOTAAL INTEGRATIESYSTEEM
Het ONE Total Integration System heeft een holistische benadering van het ontwerp van de voorkant van de fiets, waaronder de balhoofdbuis, vork en stuurpen.
Door gebruik te maken van de OTIS assemblage heeft de ONE Disc een volledige interne routing, inclusief de verborgen remslang van de voorrem.
De stuurpen zorgt voor aerodynamische efficiëntie, terwijl het Smart OTIS montagesysteem 35mm aanpassing van de stack mogelijk maakt.
DRIVETRAIN EFFICIENTIE
De doorlopende downtube-to-chainstay structuur van het ONE frame zorgt voor uitzonderlijke stijfheid en krachtoverbrenging met minimaal energieverlies en maximale aandrijfprestaties. Het gebruik van een brede BBright trapas in combinatie met de Twin Vane EVO onderbuis en hoge liggende achtervorken zorgen voor een extreem efficiënte krachtoverbrenging bij elke pedaalslag. Het gebruik van CeramicSpeed® lagers in alle delen van het frame garanderen een minimum aan wrijving terwijl alle bewegingen soepel verlopen en het interieur weerbestendig is.
De diepe zitbuis met aerodynamisch profiel vormt zich naar het achterwiel en houdt het uit de wind. Dit effect zorgt ervoor dat de luchtstroom die van de draaiende benen van de rijder komt, wordt afgevlakt. Dit effect, dat volgens zeer nauwe toleranties is gesneden, vormt een aanvulling op het vermogen van het frame om de aerodynamische voordelen van bredere banden niet alleen te accepteren, maar ook te benutten.
BREED STAANDE ACHTERVORK
Hoewel het moeilijk kan zijn om echte aërodynamische voordelen toe te passen aan de achterkant van de fiets, zijn er methoden om de turbulente luchtstroom rond de rijder te helpen gladstrijken. Breed staande achtervorken laten de lucht door het frame en de wielen stromen, in plaats van er omheen. Het is een ontwerpkenmerk dat zowel de aerodynamica als de laterale stijfheid verbetert. Het zorgt ook voor meer ruimte voor bredere banden.