fietsenwinkel oudenaarde
factor_dealer
dealer_factor_belgië
Factor_fietsen
factor_ostro
fietsenwinkel_kluisbergen
Factor_ostro_2024
Factor_ostro
Factor_ostro_nieuw
Factor_ostro_2024
Factor_ostro_2024
Factor_ostro
Factor_ostro_nieuw
Factor_ostro_2024

De Factor OSTRO

De OSTRO is een aerodynamische racefiets die bovendien ook inzetbaar is voor wedstrijden zoals Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen,…
Het is een baanbreker op de kasseien, terwijl het meestal de kasseien zijn die renners breken.

De OSTRO is een aero disc-brake frame dat slechts 780 gram weegt (gelakt, maat 54, Flicker design).  Hij haalt met gemak de UCI-limiet van 6,8 kg, uitgerust met een vermogensmeter en middeldiepe aero Black Inc FORTY FIVE wielen.

Eindelijk is hier een aerodynamische racefiets zonder te moeten inboeten op het gewicht. Weinig ritten zijn uitsluitend bergachtig of vlak, dus wil je natuurlijk alles: snelheid en lichtheid. De OSTRO is de ‘alles’-fiets, waarmee je snel bent, ongeacht het terrein.

De buisprofielen zijn afgeleid van NACA-vormen (National Advisory Committee on Aeronautics, de peetvaders van de aërodynamica)

Naast het feit dat de buisprofielen lichter, stijver en meer meegaand zijn, verminderen deze afgeknotte aero-secties ook de luchtweerstand bij zijwind en bieden ze een betere ruimte voor de bidons op de fiets. Bij het ontwerp van de OSTRO heeft Factor elk aspect van het frame bekeken en het optimale aerodynamische profiel toegepast, met bijzondere aandacht voor de overgangen tussen framedelen (bijv. onderbuis naar zitbuis, vork en balhoofdbuis naar onderbuis).

Het resultaat is een superlichte fiets die de aeroprestaties van de ONE benadert!

 

open_up
factor_kopen
frame_one
waar_factor_kopen
factor_prijs
factor_blauw
factor_aero
aerofiets_factor
FACTOR_BIKES
factor_bike
gewicht_factor
cervelo
Cervelo_kopen

De Factor One

MOTOSPORT ANTECEDENTEN
De ingenieurs van Factor hebben uitgebreid gewerkt aan de ontwikkeling van de Twin Vane EVO onderbuis met het dubbele doel om de aërodynamische efficiëntie en de maximale stijfheid van het frame te verhogen. De Twin Vane EVO is gebaseerd op de kennis die opgedaan werd bij het ontwerpen van de Factor SLiCK. Deze eigenschap op de ONE toont een expertise in ontwerp en engineering die uniek is voor Factor.

RACE-GEORIËNTEERDE AERODYNAMICA
Dit is een frameontwerp dat is gericht op de behoeften van de serieuze racer. De One is ontworpen voor iedereen die zijn racestatistieken wil verbeteren. Of je nu het peloton aanvalt tegen de wind in, voorop rijdt in een criterium, of een paceline leidt door het glooiende landschap, de ONE zorgt voor een opwindende, snelle en uiterst krachtige rit.

ONE TOTAAL INTEGRATIESYSTEEM
Het ONE Total Integration System heeft een holistische benadering van het ontwerp van elk aspect van de voorkant van de fiets, waaronder de balhoofdbuis, vork en stuurpen. Door gebruik te maken van de OTIS assemblage heeft de ONE Disc een volledige interne routing, inclusief de verborgen remslang van de voorrem.  De Kammtail vorm van de stuurpen zorgt voor aerodynamische efficiëntie, terwijl het Smart OTIS montagesysteem 35mm aanpassing van de stack mogelijk maakt.

Benieuwd naar de prijs van een FACTOR?

Factor_dealer
Factor_ostro_prijs
Factor_O2_prijs
Factor_fietsen_dealer

Factor O2 VAM

LICHTGEWICHT.
De O2 VAM is geboren om te klimmen, dus hij is serieus licht, vanaf slechts 6,4 kg out-of-the-box voor een 54 met Shimano Dura-Ace Di2. Er zijn maar weinig fietsen met schijfremmen die daarmee kunnen concurreren en geen enkele is aerodynamisch. Cruciaal is dat dit cijfer betekent dat de profs kunnen rijden met een fiets die nog steeds heel dicht bij het minimumgewicht van 6,8 kg zit als ze hun pedalen, bidonhouders, transponder en startnummer toevoegen. Eén ding hebben we allemaal gemeen met de profs: als je op het punt staat duizenden meters te klimmen, willen we de lichtst mogelijke fiets. De nieuwe O2 VAM maakt gebruik van ultra-hoogwaardige materialen.

AERO.
Waarom een aero klimfiets maken? Ten eerste, omdat de beklimmingen maar een deel van iemands rit zijn en het op de rest van elke route net zo belangrijk is als altijd om aero te zijn. Ten tweede omdat de profs zo snel klimmen dat aero zelfs bij typische stijgingspercentages van 8% een belangrijke overweging blijft. Natuurlijk wil iedereen zowel lichtheid als een lage luchtweerstand, maar omdat aero-vormen zwaarder zijn, is de uitdaging voor een fiets die gericht is op klimmen om de meeste watt te besparen en tegelijkertijd zo min mogelijk grammen toe te voegen. Het Factor-team is hierin geslaagd. Hoe aerodynamisch is het? In de windtunnel, bij effectieve windhoeken van 0-5 graden (d.w.z. een kalme dag, of tegenwind tot matige zijwind) ligt de nieuwe O2 VAM slechts 5W achter op de OSTRO VAM, die zelf de snelste aerofiets op de markt is. Over alle hoeken genomen is het verschil 50% kleiner dan bij de vorige versie. Voor zo’n lichte fiets is dat ongezien. Op de weg betekent dit dat je klimfiets sneller zal zijn dan het veel zwaardere aero-aanbod van veel merken.

STIJFHEID, RIJGEDRAG. CHECK. CHECK.
De nieuwe O2 VAM is net zo stijf als de machtige OSTRO VAM en voelt inspirerend aan als je op de pedalen trapt. Je zult aanvallen alleen al om het te voelen. De geometrie van het rijgedrag is ook hetzelfde, wat betekent dat je ongelooflijk evenwichtig op hoge snelheid afdaalt, vertrouwen hebt in grote hellingshoeken en de wendbaarheid om een vlieg te slim af te zijn. Een fiets voor de bergen moet immers ook geweldig zijn op de weg naar beneden.

OBSESSIEF ONTWORPEN
Om een fiets te maken die alles is wat je ooit hebt gewild, hebben we alles wat we ooit hebben geleerd nodig gehad, en meer. In onze zoektocht naar de ultieme klimfiets heeft onze meedogenloze R&D nieuwe wegen ingeslagen, grenzen verlegd en elk detail verfijnd.